Εκπαιδευτικό υλικό – Μαμούν

Συγραφέας: Αλίκη Γιαννάκη – Ματθαίος Αμανατιάδης

Εικονογράφος: Στέλλα Δημητρακοπούλου

Σελίδες: 32

Ηλικία: +4

Λέξεις κλειδιά: ενσυναίσθηση, διαφορετικότητα, φιλία, συναισθήματα, φύση, δικαιώματα, αποδοχή, μοναξιά, bulling

Εσείς ξέρετε το Μαμούν; Δεν είναι ούτε μαμούνι μα ούτε και Μαμούθ! Είναι ένα πλάσμα μοναδικό, όπως και η ιστορία του.

Με αφορμή, λοιπόν, την ιστορία του βιβλίου που κέρδισε το ΧΡΥΣΟ ΕΒΓΕ Εικονογράφησης 2020, σκεφτήκαμε και σας προτείνουμε διάφορες ιδέες για να τις αξιοποιήσετε με τους μικρούς αναγνώστες.

Παιχνίδια με συναισθήματα

1. Παρατηρείστε τα εσώφυλλα στην αρχή και στο τέλος του βιβλίου.  Ποιες είναι οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές; Τι θέλουν να μας πουν αυτές οι εικόνες; Μπορείτε να μαντέψετε;

 

 

 

  •  Τα Μαμούν έχασαν τις εκφράσεις τους. Μπορείτε να βάλετε εσείς τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους ανάλογα με το πώς νιώθουν; Φτιάξτε τα δικά σας Μαμούν με σφραγίδες από λαχανικά, με πινέλα και νεροχρώματα ή με όποιο υλικό θέλετε. Συμπληρώστε τα χαρακτηριστικά του προσώπου και μιλήστε για το συναίσθημα που επιλέξατε να έχει.

 

 

Η γλώσσα των μαμουνιών

Τι θα λέγατε να φτιάξουμε μια μαμουνογλώσσα; Να βρούμε νέες μαμουνολέξεις, να φτιάξουμε το λεξιλόγιο του βιβλίου και να ξαναπούμε την ιστορία από την αρχή;

Κολλήστε post it σε κάθε σελίδα και πείτε την ιστορία με μαμουνολέξεις.

Οι ήχοι των μαμουνιών.

Παίρνουμε το βιβλίο και πάμε βόλτα στο δάσος. Καθόμαστε στο χώμα και διαβάζουμε την ιστορία. Κλείνουμε τα μάτια μας και ακούμε προσεκτικά τους ήχους του δάσους. Έπειτα, ανοίγουμε ξανά το βιβλίο και ανά 2 σελίδες καταγράφουμε τους ήχους που πιστεύουμε ότι κυριαρχούν εκεί πάνω σε μια ευθεία γραμμή. Την Ηχογραμμή του βιβλίου!

 

 

Το παιχνίδι της ενσυναίσθησης

Διαβάζουμε την ιστορία και μοιράζουμε ρόλους. Βάζουμε τον Ξου σε μια καρέκλα και κάθε μαμούνι πηγαίνει και του λέει τα αποδοκιμαστικά του σχόλια. Έπειτα πιάνονται όλοι χέρι- χέρι και σχηματίζουν έναν κύκλο γύρω από τον Ξου. Λέει ο καθένας τι πιστεύει ότι ένιωσε ο Ξου από τα λόγια που άκουσε. Ο καθένας προτείνει μια φράση παρηγορητική για τον Ξου, μια φράση συγγνώμης.

Γράφουμε μια νέα ιστορία

Ο μικρός αστερίσκος παρακολουθεί την ιστορία, αλλά δε λέει ποτέ κουβέντα. Μόνο κάνει γκριμάτσες. Ήρθε η ώρα να μιλήσει και να γίνει ο αφηγητής/-ρια της ιστορίας. Ξαναγράψτε την ιστορία μέσα από τη δική του/της φωνή.

 

 

Εικαστικές κατασκευές

Διαλέγουμε την αγαπημένη μας σκηνή από το βιβλίο και φτιάχνουμε ένα storybox αναπαριστώντας τρισδιάστατα τους ήρωες και το σκηνικό της ιστορίας, μέσα σε μια εικονική σκηνή από χαρτόκουτο.